Ajujaht? Ajujaht! koosolekud! koosolekud! ..areng… koosolekud! küsimused? vastused? veel küsimusi! veel vastuseid! Kõigest lähemalt: kohe!
Ajujaht?/!
Ühel järjekordsel koosolekul tuli meil jututeemaks Ajujahi konkurss, mida soovitas tervele kursusele meie blogi staarõppejõud Ülle Pihlak. Saime kohe aru, et Ajujaht on hea võimalus kiireks stardiks ja kuldaväärt kogemuseks. Haarasime härjal sarvist ja otsus osaleda läks lukku.
Esitasime endale küsimuse, miks me üldse osaleme Ajujahil? Põhjusteks olid:
- Võimalus saada asjatundlike mentorite nõu.
- Võistlusel olevad auhinnafondid, mis annaks meile vajamineva algkapitali.
- Suhtlusvõrgustik ja avalik tähelepanu, mis võiks kasuks tulla.
- EBSi stipendium, mille saavad Ajujahil TOP 30-nesse jõudnud tudengid.
Seadsime eesmärgiks loomulikult TOP 1-ks saamise, kuid kõigepealt oli vaja saada TOP 100 hulka. Esitasimegi idee konkursile ja jäime ootama (loodetavasti) rõõmustavaid teateid. Tegelikult ei jäänud me lihtsalt käed rüpes ootama, vaid Ajujahile registreerimise hetkest algas intensiivne idee arendamise periood, sest võistlusel oli vaja žüriile midagi ette näidata.
Gaas põhja!
Esmalt võtsime ette kirgi kütva nimeteema. Me saime ise ka juba aru, et raiskame nime valimisele ebaproportsionaalselt palju aega. Õnneks jäi lõpuks sõelale vaid kaks varianti: ParknGo ja Locare. Mõtlesime, kaalusime, arutasime. Locare kõlas meie jaoks veidi vanadekodulikult. Seega otsustasime, et ParknGo on parem ja jätsime selle.
Edasiste koosolekute põhiteemadeks võib lugeda raha, turg-statistika, Ajujahi žürii küsimused ning kõige olulisem – pitchiks valmistumine, info kogumine. Esiteks genereerisime küsimusi, mida žürii võiks küsida ja proovisime neile ka vastata. See läks meil üsna ladusalt. Teiseks, püüdsime läbi mõelda kõik, mis seni oli veel segaseks jäänud. Näiteks ettebroneerimissüsteem, mis tundus nii keeruline, et korraks mõtlesime sellest isegi loobuda. Kuid ei. Kõigele leiti lahendus!
Pitchi jaoks kaevasime välja toetavaid numbrid, mis kirjeldaks meie turu suurust, potentsiaalsete klientide arvu ja võimaliku tulu. Kerge see polnud, kuid me olime kavalad. Näiteks: Ühel hommikul oli Terevisiooni teemaks parkimiskohtade puudus Tallinnas. Sõna võtsid valdkonna spetsialistid. Kuld! Lõime nimed Googlesse ja juba telefon kutsus. Tänu sellele saime enda käsutusse TTÜs tehtud lõputöö, mis keskendus parkimiskohtadele Tallinna vana-ja südalinnas. Uurimistöö tegija oli lisaks muudele, meie jaoks kasulikele numbritele, lugenud koht-koha haaval kokku ka kõik piirkonna eraparkimiskohad. Uskumatu, mis tööd inimesed on nõus tegema. Aga saadame siit poolt tänusõnu! Seega soovitus – hoia silmad lahti ja julge küsida!
Viisime läbi põhjaliku konkurentide analüüsi, mille käigus selgus, et välisriikides on meil konkurente palju, mis ei pruugi halb näitaja olla. Uurides turul olevaid lahendusi saime aru, et peame rõhutama, et meie äpp on keskendunud teenuse pakkumisele just eraisikult eraisikule. Eestis on meil üks suur konkurent – Barking. Jällegi ei pruugi see halb olla. Esiteks oleks konkurentsitu turg halb märk ja teiseks on Barking teinud esimesena turule siseneja sammu, mis muudab meie sisenemise juba lihtsamaks. Siit teemast ka üks soovitus – kui ise ei oska, siis vaata, mida teised teevad. Keegi ei keela sul konkureerivaid tooteid/teenuseid testida ja analüüsida ning seejärel omad järeldused teha.
Hakkasime lõpuks ise ka reaalselt aru saama, millega täpselt tegeleme. Las Christopher selgitab teile ka!
Christopher: “Nii, et mis meie idee endast täpsemalt kujutab ja kuidas plaanime sellega tulu teenida? Kas oled kunagi tundnud, et ei leia autole linnas kohta, kuhu parkida? Või omad sa ise parkimiskohta, mis seisab enamus ajast tühjalt ja tahaksid lisaraha teenida? Parkngo lahendab mõlema poole probleemi!
Me pakume parkimiskohtade rentimise võimalust eraisikult eraisikule. Tänu sellele saame hoida linnas tänavad autodest puhtad ja luua parkimiskoha väljarentijatele passiivse lisasissetuleku. Näiteks kui parkimiskoha omanik on pool päeva tööl, siis tema parkimiskoht seisab ju tühjalt. Meie äpiga saaks ta oma koha välja rentida ja tulu teenida. See oleks kui maast leitud raha!
Meie teenime kasumit läbi vahendustasude ja väravaavamisseadmete välja rentimise.
Turul on küll konkurente, kuid meie eristume selle poolest, et me oleme eraisiku kesksed. Tulu saavad teenida eraisikud ja kogu protsess on muudetud neile mõeldes lihtsaks ja mugavaks.”
Nii on. Las seekord paneb Markus postitusele punkti: “Et siis järgmine nädal saame teada (ja teie ka!), kas saime top 100sse. Mitte, et ma kuidagi kahtleks, kas saame. Lihtsalt siis saame kinnituse, et ikka saime. Ja no stiili pärast võin öelda, et kui ei saa, siis pole ka hullu. Ma ei kavatse alla anda. Tähendab…Ei anna alla!*”